Obs: Vid bokning till studentveckan välj bokningslängd ”Student 1/2 vecka”.

Vad gäller?

Vårt bokningssystem öppnas i ett nytt fönster och sker i samarbete med BookSpot OutVentures AB. Betalning sker med kort direkt i bokningen. Kvitto och bokningsbekräftelse kommer direkt via mail.

Utlämning

Tänk på att du personligen måste hämta ut ditt bokade tält och utrustning! Eftersom du är personligen ansvarig för det du hyr lämnar vi inte ut något till någon annan än dig som står för bokningen. Detta för din säkerhet. Så glöm inte din legitimation.

Öppettider

Vi har inga fasta öppettider! Du bokar själv när du vill hämta och lämna tältet i bokningssystemet. När du kommer och hämtar ditt tält är vi på plats och allt är framplockat. Därför är det viktigt att du kommer på den tid du har bokat hämtning/lämning. Får du problem måste du höra av dig så fort som möjligt, så bokar vi om tiden.

Du kan hyra över helgen eller en vecka. Har du annat önskemål får du höra av dig så kan vi ge dig en offert. Vid hyra över helg eller vecka hämtas tälten på fredag. Helghyrda tält lämnas tillbaka på söndag
och veckohyrda på torsdag.

UTLÄMNING:
Fredagar 08:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00 – Utlämning för både helg- och vecko-hyra.

ÅTERLÄMNING:
Söndagar 10:00, 16:00, 17:00, 18:00 – Återlämning helg-hyra.     
Torsdagar 08:00, 16:00, 17:00: 18:00 – Återlämning vecko-hyra.

Transport

Tälten måste transporteras skyddat av väska eller i bil alternativt täckt släp. Fler av våra tält går in i en normalstor personbil med fällt baksäte. Du hittar måtten på tältstommen i informationen om respektive tält. Tälten tål inte vägdamm och grus. Därför måste skadade tält ersättas helt och går inte att tvätta rent.  Vi har transportväskor att hyra till en billig penning.

Var därför noga med hur transporten ordnas. Det blir billigast så!

Betalning

Betalning sker direkt i bokningssystemet. All betalning sker med bankkort. Just nu accepteras kort av typen Visa, Mastercard och Maestro.

Återlämning

Vi hjälps åt att lasta ur och kontrollerar att allt är åter och att inget har gått sönder. Efter ett ok från oss är det bara att åka. Tänk på att tältduken måste var helt torr annars möglar dem när de ligger hopvikta i värmen. Ingen vill vara i ett tält som luktar mögel. Om ni lämnar tältet blött måste vi torka det i vår lokal. Det är en hel del bök och tar mycket tid att göra det i lokalen. Räkna därför med en avgift på 500kr – 1000kr för torkning om ni lämnar tälten blöta. Får ni svårt att torka tältet hör av er till oss innan.

Bokningsvillkor

För att hyra hos Tältwerket måste man uppfylla följande

  • Du ska vara minst 18 år.
  • Du ska anmäla och ersätta Tältwerket (till självkostnadspris) vid uppkomna skador eller förlorad utrustning.
  • Var beredd att visa legitimation vid all typ av uthyrning. Personen som bokat och betalat uthyrningen måste även hämta uthyrda produkter då är det den personen som ansvarar för all hyrd utrustning.
  • Du förbinder dig att lämna tillbaka tältet torrt och rengjort. Annars kan kostnad för rengöring tillkomma.
  • Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
  • Du godkänner att vi skickar dig e-post med bokningsbekräftelse och uppföljningsmail. Vi kommer inte skicka nyhetsbrev eller annan e-post efter ditt besök hos oss.

Vi gör normalt inga återbetalningar av bokad utrustning

Väljer du avbokningskydd kan du boka om din beställning fram till två dagar innan uthyrningen startar alternativt få bokningen återbetalad med 90% av bokningsavgiften.

Alla uthyrningsaktiviteter sker på egen risk

Det är ditt ansvar att hantera hyrda produkter på ett säkert sätt. Tältwerkets utrustning är säker och beprövad. Vid rätt användande av Tältwerket produkter uppkommer ingen onödig risk för skada. Tältwerket ikläder sig inget som helst ansvar vid person- eller klädskada som kan uppstå under hyrestiden.

Du finner fulla villkor i bokningssystemet under ”Villkor” i ”Min Bokning” när du bokar ditt tält.